poslední den v Bukitu // BALI

9. března 2020

Moje spálené tělo z předchozího dne mi nedovolilo celý den strávit na pláži, nebo na výletě, ale i tak jsme si den skvěle užili.
Ráno jsem našla místo na pořádný brunch. Většinu restaurací na Bali hledám přes aplikaci TripAdvisor, protože se opravdu bojím, že půjdeme někam, kde mi jídlo nesedne a bude mi zle. Takže spíš volíme ověřená místa a zatím jsme si všude hrozně pochutnali. Tentokrát jsem našla restauraci/kavárničku Lokal Café Bali asi půl hodiny od našeho ubytování, protože Bukit není zrovna bohatý na hipster kavárničky, ale fakt musíte hledat. Tahle restaurace byla hrozně krásná a maličká, dokonce se tam dá vedle i ubytovat. Opět dost #instafriendly místo, každopádně jsem si dala vajíčka a smoothies a bylo to moc dobré. Brunche tady vychází většinou tak o polovinu levnější, než u nás a to si ještě dáváme hrozně moc jídel, abychom všechno ochutnali. Takže je to vážně ráj! :D Protože jestli něco miluju, tak je to hodně jídla po ránu a pořádné kafe k tomu!

Pak už jsem strávila čas kolem oběda a odpoledne na pokoji, protože jsem se fakt bála s těmi spláneninami od slunka ven. Byla jsem celá nateklá, bolavá a nebylo mi z toho vůbec dobře, tak jsem odpočívala a nabírala sílu. Večer se ale zatáhlo, tak jsem mohla konečně zpět na svět. Dostali jsme tip na pláž kousek od našeho ubytování, tak jsme vzali skůtr a jeli jsme.
Pláž byla čistá, bylo na ni jen pár lidí a celkově se mi hrozně líbila. Vedlo k ní sice dost schodů, takže cestou zpět to byl celkem workout, ale rozhodně to stálo za to!

Já měla ten den tak spálené nárty, že jsem nemohla mít ani boty! :D

Skůtr jsme si půjčili přímo v našem prvním ubytování a budeme ho mít na celé tři týdny. Jezdí se tady na něm úplně všude a ze začátku mi to připadalo dost zvláštní. Protože i když chcete jen kousek do obchodu, tak prostě skočíte na skůtr místo toho, aby jste udělali pár kroků. Pěšky se tu chodí jen minimálně, protože tu nemají vůbec pořádné chodníky a navíc to většina lidí na motorce krosí i mimo silnici, například když je nějaká kolona. Určitě si udělejte před cestou mezinárodní řidičák. Stojí to pár stovek a policajti nás kontrolovali už 2x za pár dní. Jakmile prostě vybočujete z davu a vypadáte jako Evropan, tak vás na silnici zastaví a mohou vám dát i pokutu.

Kousek od ubytování máme úplně boží jídlo! Sice bych tam na první pohled nešla ani náhodou, ale opět jsme dostali tip od lidí ze Surf Houseu. Já vím. Vypadá to možná všelijak, ale je to tak strašně dobré ! Jen ukazujete prstíkem na to, co chcete nandat na talíř. Za mě je úplně nejlepší Tempeh, ten tu mají opravdu dokonalý a dávám si ho skoro všude! V přepočtu nás večeře pro dva vyjde i s vodou na nějakých 30 korun, možná ještě méně! A najíte se tak, že se musíte skoro odkulit! :D Pokud pojedete do ubytování, které jsem vám psala v minulém článku, rozhodně musíte i sem na jídlo! Je to pět minut na skůtru a je to boží! Každopádně Warungy jsou tu na každém rohu, ale doporučuji chodit jen do těch, které vám doporučí někdo, kdo není odtud, protože je jinak dost možné, že trefité něco, z čeho vám prostě bude špatně.

Našli jsme skvělý Surf shop, kde byly značky jako Volcom, Globe a tak dále. A já nutně potřebovala kalhoty a plavky, tak jsme se tam stavili. Ulovila jsem nejvíc pohodlné kalhoty, které jsem sháněla už před Bali v Praze, ale bohužel jsem žádné neobjevila. Jsou podobné těm bílým, které jsou na fotce, ale nakonec jsem si vzala žluté, protože světlé oblečení tu má člověk hned jako prasátko. Takže jsem mohla být v klidu z přesunu do Canggu. Bála jsem se totiž, že si po cestě na skůtru spálím nohy ještě více a to už by asi nebyla žádná sranda. Pokud přemýšlíte, co si s sebou vzít, tak toho vemte co nejméně, mají tu všude nádherné a levné věci! A já už si toho koupila tolik, že absolutně nevím, jak to všechno odtáhnu do Česka.

Příště o výletu do Uluwatu s hromadou fotek, tak pá!