MOJE NAFOUKLÉ, CITLIVÉ A PROTIVNÉ JÁ // o menstruaci

24. srpna 2019

Chtěla jsem vám sdělit pár holčičích věcí, protože tohle téma není vůbec tabu a mělo by se o tom mluvit. Když jsem řešila váhu víc, než bylo zdrávo, období menstruace pro mě bylo naprosto k nevydržení. Cítila jsem se ve svém těle hrozně a nemohla jsem s tím dělat vůbec nic. 
Myslím, že každá z nás máme podobné bolesti, příznaky a pocity. Sice jsem nikdy neměla stav, že bych týden seděla jen u romantických filmů, jedna zmrzlinu a každou chvíli brečela, ale i já to nějakým způsobem prožívám a vnímám. 
Dnešní článek jsem chtěla napsat hlavně proto, abych vám ukázala, že jsou věci, které jsou naprosto normální. I když se cítíme nepříjemně, je důležité abychom byli sami k sobě tolerantní. Jestli si myslíte, že tyhle věci nějakým záhadným způsobem neprožívám, jste na omylu. Neberu antikoncepci, takže mi nic bolesti nezmírňuje a já si můžu toto období "užít" se vším všudy. 


Cca čtyři dny před "startem" :D začnu na svém těle pozorovat první příznaky. Celá oteču. A to doslova. Přijde mi, jako bych zadržela každý mililitr vody, kterou do sebe dostanu a cítím se jak nafouklý balónek. Začínají mi být těšnější kalhoty a raději volím volnější oblečení, které je mi  mnohem více pohodlné. Někdy jsem dokonce tak moc nafouklá, že sama sebe začnu přesvědčovat, že jsem tak v devátém měsíci těhotenství. Dost často stojím před zrcadlem a koukám, jak bych asi vypadala, když bych čekala prcka! :D 
Moje chutě se najednou úplně změní. Místo toho, abych měla chuť na zdravá jídla, pro změnu bych  se nejdradši od rána do večera cpala jen sladkým. Honí mě mlsná od rána do večera, pořád bych něco tláskala a nemůžu najít pořád to správné, co by mojí chuť zahnalo. Nejčastěji tyhle moje výkyvy schytá oříškové máslo, hořká čokoláda, nebo třeba burger! Není to ale nic přehnaného. Za ty roky jsem se už naučila, dát si něco a netrápit se omezováním. Předcházím tím tomu, abych se například přejídala a nakonec stejně snědla všechno, co doma najdu. No ale když si dám něco dobrého, moje břicho se nafoukle ještě o kus víc a já už se sotva hýbu! :D


Jako další přichází na řadu únava. Nemám energii absolutně na nic a dost často mívám nechuť úplně ale úplně ke všemu. Najednou zmizí moje produktivita a přichází válení se na gauči u YouTube. Ne, že bych se válela celé dny, to si nemůžu ani dovolit. Ale spíš jsem celkově línější a méně pohyblivá. :D S tím se pojí i moje demotivace ke cvičení. To se mi stává hlavně díky tomu, že moje břicho sotva nacpu do legín a cítím se vážně nekomfortně ve svém těle. 
Den před mě začnou strašlivě bolet ledviny. Jako by mě do nich někdo bodal nožíkem a zabere mi jenom horká vana, kterou v tyto dny miluji ještě víc, než normálně. Bohužel občas nakonec musím zvolit prášek proti bolesti, protože se to nedá vydržet. Obzvlášť, když zrovna musím fungovat bez ohledu na to, jestli mám svoje dny.
Sice se nevážím, ale už z dob, kdy jsem si váhu kontrolovala vím, že mám vždycky během menstruace zhruba 2 kila nahoře. Pokud to máte stejně, nemusíte se z toho vůbec hroutit. Naše tělo zadržuje pouze vodu a hned jak tyto dny skončí, váha se vrátí do normálu. 
Co se týká mojí nálady a pocitů, samozřejmě si všechno beru, jsem daleko více negativní a dost často i protivná. Ale pokud mám vedle sebe někoho blízkého a musí moje nálady snášet, vždycky raději řeknu, že jsem v tom nevinně a můžou za to jen moje hormony. :D 


Během menstruace cvičím většinou normálně. Nebo spíš v rámci možností! :D Protože mi přijde každý pohyb mnohem více naročný a občas si přijdu jako koule, která se jen kývá ze strany na stranu.  :D Něco jako kardio, nebo cviky s výskokem jsou pro mě v tomto období noční můrou a když je nemám v tréninku, tak je raději nedělám. Vynechávám i cvičení na břicho. Když už, tak si dávám jen pár cviků, které nejsou nějak extra namáhavé na spodní záda, protože mě většinou bolí a jsou citlivá. Ale vůbec nevadí, když břicho během vašich dnů vyřadíte ze svého tréninkového plánu úplně a budete se věnovat cvičení, které vám nedělá takový problém. Pokud máte vyloženě bolesti, vykašlala bych se na cvičení úplně a určitě si to nemějte za zlé. Nebo můžete tréninky vyměnit za něco méně náročného, jako jsou procházky, protahování, nebo lehčí jógu. :)

Tento článek jsem chtěla napsat hlavně protože dostávám neustále otázky, jak toto období snáším já a jestli v těchto dnech cvičím, nebo ne. 
Určitě buďte tolerantní ke svému tělu, nemějte výčitky, když se necítíte dobře a nepřepínejte se! Dejte si něco dobrého, zalezte si pod peřinu a poslouchejte oblíbenou hudbu, nebo sledujte seriály. Klidně si i poplačte, když to tak cítíte! :D Je to prostě normální a není důvod se stresovat ještě víc. Naše hormony bohatě stačí!  :D Všechny jsme v tyto dny nafouklé, nepříjemné a citlivé.

5 komentářů

  1. Právě svoje dny mám. To nafouknutí je podle mě jedno z těch největších estetických problémů. Navíc mi ještě vždy tak 5 dnů před menstruací a tři dny při menstruaci přijde, že ať se sebou udělám cokoli, ať si upravím vlasy, nebo ne, namaluji se, nebo ne, jsem pořád neskutečně hnusná... :-D A to si nenamlouvám, to je fakt. Prostě mi to nesluší a pak se necítím vůbec dobře a odráží se to i na mé náladě. Hlavně, když mám někam jít. Super článek btw! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Úžasný článek. A musím přiznat, že to mám velice podobné.
    Přeji tobě i Embr krásný den😊☀️

    OdpovědětVymazat
  3. Chtěla bych se zeptat, jestli máš i mimo menstruaci někdy nafouklé břicho a jestli ano, tak co proti tomu děláš?

    OdpovědětVymazat
  4. Úžasný článok, pociťujem to úplne rovnako :D

    OdpovědětVymazat
  5. I ledviny, jo? Tak to je hukot. Já se na blogu menstruaci taky docela barvitě věnuju, takže díky za článek. Je super, že o tom lidi mluvěj, protože je to pro některé jedince pořád tabu a pokud ne, tak o tom mluví pohrdavě. Jako by o nic nešlo. Protože "to přece není nemoc". Znáš Cyklickou ženu? Teď na tom docela jedu, asi rok a půl a dost to pomáhá. <3

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥