RAKOUSKO TRIP

20. října 2017

Upřímně ani nevím, kde začít a co tady psát. Jsem si jistá tím, že fotky prozradí víc. Ukážu vám díky nim krásu, kterou jsem před pár dny mohla procestovat. V Rakousku jsem byla zatím podruhé, ale tentokrát to nemělo ani jednu chybu. Nejenom, že bylo naprosto dokonalé počasí. Od rána do večera svítilo sluníčko a skoro celý den jsme chodili v tílku. Další výhodou bylo to, že je podzim a příroda byla dokonale zbarvená do teplých odstínů. No a aby toho nebylo málo, procestovali jsme rovnou pět jezer v okolí Mondsee a Altausee.
Měli jsme jít v pondělí jen ven, nebo někam na výlet v okolí Prahy. Ovšem když jsem pronesla, že bych klidně jela až do Rakouska, nečekala jsem, že to vyjde. Hned druhý den jsem už balila pár kousků oblečení, pekla banánový chleba na cestu a ve 4 ráno jsme vyjížděli směr Rakousko. No ale spontánní nápady a výlety bývají nejlepší a přesně tak to bylo i tentokrát. Cesta k prvnímu jezeru trvala asi 6 hodin jízdy autem z Prahy, ale jen proto, že jsem se pěkně motali na dálnici v Rakousku. Nejmíň třikrát jsme objeli mega okruh dokola. Nemohli jsme se za boha napojit na správný pruh na dálnici. :D U prvního jezera jsme se vyvalili na molo, kam pařilo sluníčko a jen jsme se kochali a vyhřívali. No a hlavně odpočívali po dlouhé cestě, abychom mohli vyrazit dál.

Druhé jezero Traunsee bylo jen kousek. Byla to nádhera. Naprosto čistá voda, v dálce obří skála a sluníčko. Co víc si přát. Jen jsme seděli a kochali se.

Nevím, jestli by to někdo z vás hecnul taky, ale my jsme měli domluveno, že budeme spát v autě. Nechtělo se nám tahat stan a na tu jednu, nebo dvě noci to nemělo ani smysl. Sbalili jsme jen spacáky, karimatky a jelo se. Na první noc jsme jeli přespat do Altausee. Jenže už za tmy, takže jsme auto zaparkovali někde v lese. Upřímně jsem se bála, jak malá holka. Nedokázala jsem vyjít ani ven z auta, aniž bych nezdrhla za pět sekund zpátky dovnitř. Všude jsme slyšeli nějaké kroky, padající listí a bylo to opravdu nepříjemné. Trochu jiné zvuky, než když jdete do lesíka tady v Česku. O hodně víc to tam žilo zvířectvem a já na to nejsem zvyklá. :D A navíc jsem pěkný strašpytel. Ale jako pardon? V životě jsem neviděla hezčí hvězdy, než když jsem se koukla na oblohu v tom lese. Obří, mega svítící roje hvězd. Nakonec jsme usnuli během sekundy a ráno jsme se opět probudili do krásného slunečného dne.

Koupili jsme si domácí sušenky, čerstvé pečivo a šli jsme se najíst na molo k nádhernému jezeru Altausee. Dokonce jsme z ruky krmili labuť, která nám snědla zásoby pečiva na večeři. :D Ale ta příroda? Neměla jsem slov. Jen jsem seděla, koukala a nevěřila jsem vlastním očím.

Po obědě jsme se rozhodli vyjet autem na skálu, kde mělo být další malé jezero. I když jsem nejdřív byla mírně nakrknutá z toho, že chtějí při vjezdu asi 16 euro za vstup, pak mě to hned přešlo. Když jsme vyjeli nahoru a koukla jsem se na ten výhled, rázem mě to přešlo. Krásnější výhled jsem asi v životě neviděla.

Další jezírko bylo jen 5 minut chůze na do kopce. Obložené horami, čisté a pěkně ledové.

Asi po dalších třech hodinách jsme konečně vylezli a zdolali kopec a skálu. Za odměnu jsme viděli tenhle krásný výhled. Nejvíc mě fascinovalo to nekonečno dalších hor v dáli.

Když jsem viděla tyhle chatičky v dálce, říkala jsem, že jsou to určitě nějaké neobydlené, staré, ztrouchnivělé baráčky, kde dřív někdo žil.

Opak byl ale pravdou. Jakmile jsem se koukla okýnkem dovnitř, tak jsem byla překvapená. Chatičky byly vevnitř krásně a čistě zařízené a podle mě sloužili k pronajmutí. Docela dream bydlení.

Když jsme se asi po čtyřech hodinách vraceli z tůry zpět, tak zrovna zapadalo sluníčko.

Upřímně jsem v životě nezažila lepší procházku, tůru, krásnější přírodu, a hory. Neměla jsem slov.
Druhou noc jsme přespali na parkovišti s tímto krásným výhledem.

Rakousko mě překvapilo i tím, kolik zdravých jídel nabízí v sortimentu obchodů. Ovšem toto smoothie je za mě top číslo jedna. Oh!

Poslední den jsme vyrazili navštívit Ebensee. Prošli jsme se po městečku, snědli oběd a opět jsme odpočívali na mole.

Rakousko je moje srdcovka. A já děkuji, že jsem se tam mohla zase podívat, odpočinout si od světa a užívat si přírodu na maximum. :) Bylo to úžasné.

8 komentářů

1. Naprosto nadherny, Peto! V Rakousku jsem v tehle oblasti byla uz dvakrat ale jak rikas, je to naprosta srdcovka a jde se tam vracet stale. Je videt, ze jste si to za tech par dni naramne uzili a vsechny fotky jsou naprosta bomba! :)
    Chtela bych se zeptat, jakym fotakem jsi to fotila? Dekuju ☺️

OdpovědětVymazat
  2. Tak ty jsi mi dala inspiraci kam se chci v nejbližší době podívat! <3 Nádhernejsi přírodu jsem neviděla, a usínat při takovým výhledu- neuvěřitelně romantický. Jedu tam co nejdřív! Jinak opět super článek plný pozitivní energie a ukázky toho,jak je život krásný.

3. solna komora je krasna! Za tech par hodin cesty to vazne stoji, krasa strida nadheru :)

4. To je nádhera! Nebýt tam název a popisky, tak si myslím, že jsi v Norsku :D ta příroda je tam totiž podobná a je to krása :)

LENN

OdpovědětVymazat
  5. Nedá mi to, musím okomentovat. Labutím se zásadně nedává čerstvé pečivo! Maximálně tak usušené a pak rozmočené ve vodě. Pořád u vody vidím, jak to lidi neřešej... Jinak ale díky za hezký článek!

6. Krása! Příští rok tam asi pojedeme s přítelem, moc se těším :) Díky za tip!

7. Ahoj, fotky jsou opravdu nádherné. Omlouvám se za pravděpodobně až příliš častý a otravný dotaz, ale nemůžu si pomoct. Tak tedy: jakým foťákem je to zaznamenáno, prosím? Děkuji moc...

OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Peti, koukám že jsi navštívila i "moje" město a byla u jezera Traunsee. Jak říkáš, je tu nádherně. Žiji tu teprve 4 měsíce, ale už teď vím, že neexistuje pro mě lepší místo pro život. Rakousko miluji a obzvlášť tuhle část s jezery. A jen tak pro zajímavost na těch horách už je teď na vrcholcích sníh. Vyšlo vám to nejlepší počasí :) Měj se krásně!